4/13/2009

tyylitön ryysyläinen...

Oikein hyvää iltaa matkustajat, kiinnittäkää turvavyönne ja astukaa taas pitkästyttävien jorinoideni vuoristorataan. nöh.

oon kuulkaan mupsukat miettiny viime yönä ja tänäänkin tyylejä ja tyylikkyyttä ja sitä miten tässäkin asiassa oon niin hemmetin tavallinen. (mulle on varmaan tulossa joku varhainen kolmenkympin kriisi tästä mun keskinkertaisuudesta ja tavallisuudesta...WTF? OMg!)

Rakastan tuota Hel Looks ( Hel Looksin sivut tästä klik klik ) sivua ja käyn siellä säännöllisesti tsekkailemassa ja usein pahoittamassa mieleni kun katse harhaillen osuu omiin tylsiin vaatteisiin ja ikkunasta piirtyy lösähtänyt sotku tukka.... ARGH!

Haluaisin niiiin vakiinnuttaa oman tyylini sellaiseksi mistä pidän eniten maailmassa, eli Vintage Lady Like-tyyliin. Olisi ihanaa jos olis kaappi täynnä sellaisia vaatteita että kun mitä tahansa sieltä vetää niskaan niin aina olis kun repästy jostain 40- tai 50-luvun eevan kannesta...

Siis löytyyhän niitä mekkoja, hameita, paitoja jne multakin mutta ei kuitenkaan siinä määrin että ihan vuoden jokaiselle päivälle, tai edes kuukauden, saisi omanlaisensa fifties-kokonaisuuden.

Ja miksi hemmetissä sitä on tullu niin laiskaksi että hinaa työmatkat ja jopa kaupungilla ilman meikkiä, hupparissa, tennareissa ja jossain kulahtaneissa lököttävissä farkuissa... Niin ja hiukset vaan mitenkuten sutaistuna sykeröksi takaraivolle.

Joka kesä mä päätän että nyt askartelen muutamia arkisia kellohameita tai hommaan kivoja capreja jne niiden kanssa orkkis 50´s paitoja/uudempia samantyylisiä... Mutta jotenkin se lopahtaa. Ja kun kyse ei ole siitä että en kehtaisi tai haluaisi kuljeksia kaupungilla mekoissa tms. Mut jotenkin sitä vaan kotiovesta lähtiessä huomaa olevansa kun mikäkin resupekka. Tai jos nyt ei ihan mikään ryysyläinen mutta todellakin niin maan tavallinen ja tylsä.

Ok. osittain varmaan johtuu tästä kropasta ja siitä etten ole mikään järin upea ilmestys muutenkaan niin eipä nuo kapeat hameet tai pöyheät kellohelmat välttämättä imartele tällästä pulleroa kuten jotain hoikkaa kanssa-sisarta.
hmm.. Sit kai sitä vaan on niin helppoa piilotella lököttävissä vaatteissa. Mene ja tiedä.
Mutta mutta... ehkä tosiaan tarvis alkaa panostaa enemmän ja tuoda julki omaa persoonaansa.

Tässä lopuksi vielä muutamia aivan ihania tyylejä tuolat hel looksista, kaikki eivät toki mitään fifties-tyyliä mutta arvostan "suuntaukseen" katsomatta ihmisisä jotka osaa yhdistellä erilaisia juttuja hauskasti ja olla omia itsejään.

ei mikään lopunkaiken erikoinen kokonaisuus, mutta pienillä jutuilla (esim housujen malli jne) saatu aivan mahtava asu. Jotain uutta, jotain vanhaa. naisellista <3


Tässä on vähän sellaista tyyliä josta itte tykkäisin arkena. En ole kovin tennari-ihminen, (siis hameen kanssa) mutta esim sandaalien kanssa. Mutta kiva kokonaisuus!


Tää on mun ehdottomia suosikkeja <3 Mten voikin alushame näyttää noin hienolta. Naisellinen, hieman vanhahtava jne. Voi kun omaisikin silmää tehdä tälläisiä yhditelmiä.


Ja värejä en hallitse alkuunkaan... Tässkin jotenkin tosi söpö kokonaisuus ja värit kivoja!


Kutakuinkin tämäntyyliseltä olis kiva näyttää talvellakin <3


Ja helmenä lopuksi, ihana Fiona. Tähän tyyliin kun joskus pääsisi itsekin... <3 awww.

3 kommenttia:

Doris Dante kirjoitti...

Heh, itsekin tänään kirjoittelin blogikirjoituksen tyylistä (tai sen puutteesta?), joten oli mukavaa lukea samaa aihetta täältäkin. Hel looks on kyllä upea sivusto, jotkut tyylit menee kyllä hieman yli, mutta hienoa että niiden käyttäjät kantaa ne itsevarmuudella ja leuka pystyssä!

Hanna kirjoitti...

Tuota Hel Looksia on mukava selata, sinne on päätynyt kaikkea übertyylikkäistä ihmisistä todellisiin puusilmiin. Omasta mielestäni tyylikkyys on sitä että vaatteet ovat samaa tyyliä, olivat ne sitten minkälaisiä tahansa. Itse haluaisin pitää enemmän hameita ja mekkoja, mutta töissä ei voi oikein pitää, kun välillä pitää vetää suojavaatetus päälle ja könytä säiliöön sisälle. Hameita ei ole valitettavasti luotu konepajaolosuhteisiin...

Poison Ivy kirjoitti...

Jeps! Eikä hoitotyössä myöskään oikeen pysty kellohelmoissa tai kynahameessa hääräämään :)

Tavallaan se onkin helppoa että työpäivän on kaikki samoissa hoitsukuteissa :)