4/02/2009

Fuck you, very much :)

Mua kiukutttaa kun oon seuraillu mm. Facebuukissa ihmisten kauhistelua tästä "Sillä Siisti"-siivousohjelmasta.
"hyi kamala miten tollasta voi olla! "Onneks meillä ei oo tollasta". "Miten kukaan voi olla tollanen jne...".

Joo, myönnän itsekin että oli kyllä päässyt tämän päivän kohteessa huonoon jamaan siisteys, mutta en jotenkin kestä tuota ihmisetn skandaalin käryistä lynkkaamis mentaliteettia!
Rohkea ihminen hakee apua käsistä luisuneesee tilanteeseen, jotta omahyvaäisyydessään hyriset tyypit saa kauhistella ja ilmeisesti tuntea jotain ylemmyyttä.
Anteeksi kiukkuinen ja vittumainen ilmaisuni, koska näihin arvostelijoihin lukeutuu ikäväkyllä myös liuta hyviä kavereitani ja aivan ihania tyyppejä.

Itse en todella ole mikään kotitalousihme ja meillä todellakin voi ne tiskit seistä tossa tiskipöydällä joskus vaikka viikon. Tai pyykkiä saatan olla pesemättä vaikka kaks viikkoa!
Meitä on niiiiin erilaisia, ja tollasen "mopon luisumiseen käsistä" saattaa olla kuulkaas hyviä syitä. Saattaa olla että ihmisen elämänhallinta on muutenkin jotenekin häiriintynyt tai on masennusta, perhehuolia jne.
Tämänpäiväisen ohjelman perheessäkin oli 9 lasta!
Ja väitän et kun ote kerran herpaantuu pahasti, niin vaikea on saada yksin korjattua vahinkoa.

Joten olkaa tyytyväisiä jos teillä ukko, akka tai te itte siivootte ja kaikki kiiltää puhtauttaan, mutta älkää syyllistäkö niitä jotka ei pysty samaan!

2 kommenttia:

Hanna kirjoitti...

Meillä käytiin tästä aiheesta eilen huutoäänestystä, kun mie olen sellainen että joskus tavarat unohtuu minne sattuu ja herrapuoliselle henkilölle kaiken pitäisi olla aina vimpan päälle järjestyksessä. Kyllähän sen Sillä siisti- ohjelman katsominen ällöttää välillä ja tulee juuri sellainen tunne että onneksi osaan siivota silloin kun haluan. Minua haittaa ennemmin paskaisuus kuin sekaisuus.

Poison Ivy kirjoitti...

Joo, emillä on kans sama. Mies tottunut lapsuuden koneessaan että on siistiä ja mä oon aika huithapeli... Mut toisaalta, luistaa taas isäntäkin sit omista valvollisuuksistaan (nimimerkillä " vuotta mun auton oven lukon korjamaiselta välttynyt"... :D)

Ja kyllähän se eilinekin kohde tuossa ohjelmassa oli aika hurjassa kunnossa, muta enemmänkin tuli paha mieli kun sellanen kauhee syyllistävä olo.

Meinaan elämänhallinta taisi olla muutenkin aika retuperällä..