Nonni, katsaus terveysasioihin (miten niin sanoin etten aio jokapäivä puhua näistä sairauksista! haha)
No joo. Mutta siis lääkärireissun kuulumiset ajattein lyhyesti ja tunteilematta kirjoitella kiinnostuneille tiedoksi.
Lääkäri otti mut jälleen kerran aivan ihanan vakavasti. Olin jo varautunut tirauttamaan itkut jos se ei ois ottanut mun selkä ja lonkkakipuja tosissaan.
Sanoi heti et nää kuulostaa liitännäissairaudelta.
Sakroiliittiä eli tulehdusta nivelissä tuolla lantionseudulla hän tuumaili. Väänteli lonkkia ja muuta vastaavaa.
Magneettikuvaukseen mahdollisimman pian, kuulemma jopa ostopalveluna jos ei sairaalalta löydy ajoissa aikoja. oih. Miten ihanaa on että otetaan tosissaan!
Ja ei myöskään sanaakaan ylipainosta tai muuta vastaavaa.
Nyt sit nykyisten lääkkeiden lisäksi aloitettiin Azaman solusalpaaja ja sen pitäis auttaa sekä suolistoon ja niveloireisiin. Toivotaan että sopii. Seuraava vaihtoehto olis meinaan Humira tai muu biologinen lääke ja niiden hinta on 20 000€ vuodessa... (omavastuu 600€/vuosi tulee ekasta satsista jo täyteen...huh).
Mutta juu, tässä sitä ollaan ja nyt on siis varma diagnoosi ja tarvittavat paperit tulossa että saa varmat alet lääkkeistä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti