En tosin samalla tapaa kuin em. tytteli (vaikka siis ihan hyviä pointteja hänellä on kyllä), vaan en jaksa ymmärtää ihmisten suhtautumista erilaisuuteen.
Siis lähinnä tässä on ollut viime aikoina puhe homoudesta/lesboudesta ja siitä miten muutamat ingnorantisti käyttäytyvät (miehet) aiheesta puhuvat ja ajattelevat.
Tänään juuri puhuin että pitäisi mennä huomena moikkaamaan suomessa visiitillä olevaa miespuolista tanssi-ystäväistä ja että parin viikon päästä tulee sitten toinen ystäväinen suomeen. Nämä herrat siis molemmat ovat homoja.
Käsittämätöntä että eletään 2000-luvulla ja kun esim kyseisten herrojen nimen mainitsee niin eka kysymys joiltakin henkilöiltä on että "jaa se homo vai?".
Kysyinkin tänään että mitä jos mun serkku ruotsista (tyttö, hetero) olis tulossa kylään niin kysyiskö tää sama ihminen että "jaa se heteroko tulee?"... hmm.. ei ehkä?
Ja eilen just puhuttiin kahden frendin kanssa ihmisten homo-/lesbo-ennakkoluuloista että miksi seksi liittyy näistä ihmisryhmistä puhuttaessa niin korostuneesti kaikkeen. Esim ihmiset häikäilemättä miettiin homo-/lesbo-parien kohdalla sitä mitä nämä tekevät keskenään makuuhuoneessa ja vallankin lesbonaisten suhteen muutama tuttava mies on oikeinkin utelias tyyliin että "pääsisiköhän mukaan niiden petiin?".
hohhoijaa. Eiköhän ne tytöt siksi ole ihan toisensa löytäneet ettei niitä nyt sattumoisin kiinnosta miehet ja miesten lerssit joten mistään pornoleffojen villeistä lesboakteista joihin kuka vaan kundi on tervetullut mukaan tuskin voidaan puhua IRL useinkaan.
Ja mitä kenenkään seksuaalisuus liittyy siihen millainen se ihminen on kohdata arjen tilanteissa tai ystävänä. Eihän me kaikista muistakaan kanssaihmisistä mietitä että panikonhan ton mies tota eilen edestä vai takaa tai ottikohan toi suihin kumppaniltaan ennen duuniin lähtöä?
Mikä tekee homoseksuaalisesti suuntautuneesta ihmisestä yhtään sen erilaisemman? saanen kysyä.
Henk.kohtaisesti mulle on ollu teinistä asti jo ihan yhdentekevää kuka haluaa olla kenenkin kanssa ja kuka haluaa harrastaa seksiä kenenkin kaa.
Olen aina ajatellut että ihmiseen rakastutaan, eikä sukupuoleen (aa miten kliseistä, mutta niin se menee).
En jotenkin tajua miten esim keskenään suutelevat naiset, tai käsikädessä kulkevat miehet olisi jotenkin kauheen hätkähdyttävä näky? ei vaan voi tajuta.
Joten camooooon ihmiset. Jos ette voi hyväksyä niin älkää nyt ainakaan tehkö itsestänne ihan pellejä typerillä kommenteilla. Ja oikeesti vaikka sattuisit olemaan samaa sukupuolta kun joku homoseksuaalinen tuttavuutesi niin älä nyt itsestäs niin liikoja luule että hän just ehdointahdoin sua haluaisi käydä vikittelemään...
1 kommentti:
Joo, juuri näin. Oon miettiny kans just tota että miks pitää aina ekana olla että "jaa se homo vai". Ei tule ihan heti ekana mieleen kun juttelen jostain tyypistä, niin kysyä että ai se on se blondi hetero... Ihme touhua!
Lähetä kommentti