12/03/2010

Tosi nainen testaa (osa1)

Mulla on ollut jo pitkään jonkunlainen pakkomielle Lorealin Matte Morphose meikkivoiteen suhteen...
Ja siis en edes tiedä miksi. Koska eihän se nyt mikään maailmoja mullistava tuote ole, kai?
Olen vaan saanut päähäni että se olis JUST SE meikkituote mikä sais tän petolinnun perän muistuttamaan ihoalaltaan vauvan peffaa. (Ilman mitään sinappeja kiitos!)

Tässä pienessä kaaos-pesäkkeessä (eli siis mun päässä) se purnukka on myös näyttäytynyt jonain ihmeen taikakaluna joka saisi muka mut meikkaamaan joka aamu :) ahhhahah.
Olen jo jokseenkin kyllästynyt siihen että hinaan tuolla kylillä verkkareissa ja Aino-tossuissa (kyllä ihan oikeesti niissä aamutossuissa!), kulahtaneessa hupparissa ja naama meikittä, tukka sotkussa...
Mutta kun mää oon aamulla niiiiiiin laiska :P
No joo, tämä siis pohjustuksena tälle seuraavalle Tosi Nainen Testaa (osa1) -postaukselle.
--------------------------------------------------------------------------------
Kävin tänään ostamassa joitain kosmetiikkatuotteita ja ajattelin kertoille teille miten ne toimivat käytännössä. (takana empiiristä tutkimusta jo useampi tunti, dadaa!)



Ostiin siis tuon Lorealin Matte Morphose meikkivoiteen, Biozellin kuivashampoon ja MaxFactorin erittäin vaalean, persikan sävyisen luomivärin.


MEIKKIVOIDE:
Tämä on ihanaa, moussemaista tököttiä joka ei siis ole pätkääkään mitään nestemäistä litkua.
Jännän tuntuista kun levittää iholle. Todella pieni määrä kerrallaan kannattaa laittaa koska tämä vaahto tavallaan jotenkin erikoisesti "sulaa" ihoon. Ensikosketuksella tuntuu että tämähän jää paakkuun mutta sitten tuo tosiaan jotenkin solahtaa pitkin ihoa.
En käytä ikinä sientä meikkivoiteen levitykseen ja tämä tuote vallankin tuntuu olevan oikein hyvin sormilla levitettävissä. (en oikein edes tiedä miten tätä voisi sienellä sutata?)
Peittää mun makuun "puolipeittävästi", eli juurikin hyvin arjen tarpeisiin jos ajattelen että itse alkaisin meikkaamaan päivittäin.
Juhlakäytössä vahvistaisin ehkä tätä vielä jollakin puuteri-tuotteella? (mulla on juhlissa ja erikoistilanteissa aina aikamoinen kerros meikkiä...)
Mutta luulen että moni naturelli-Elli saa tästä kivan kumppanin jo ihan sinällään. Ilman sutimisia.

Mulla alkaa yleensä todella nopeasti kasvot kiiltämään, meikissä kuin meikissä.
Tämä näytti noin 3h levittämisen jälkeen vielä tosi kivalta ja kohtuullisen mattapintaiselta. (ihailin itseäni vanhan kunnon narsistin tavoin työmaan hississä ja olin melkeinpä yllättynyt! En siis säkenöivästä kauneudestani vaan meikkivoiteen mattaisuudesta)

Kuuden ekan tunnin jälkeen painelin ekan kerran ihan tavallisella nenäliina-paperilla isoimpia kiiltoja varovasti ihon pinnasta pois ja edelleen ihan siisti on meikki.

Hieman tuntuu ihoni pintakuiviin kohtiin jäävän kökölle, mutta ei varmaan ole sellaista tuotetta mikä ei niihin pakkuunnu?

Tykkään kyllä siis aika kovaakin tästä tuotteesta ja täytyy jatkaa kokeiluja miten tämä toimii jos päivän aikana lisäisi esim kevyesti puuteria vipalla päälle syömääm kiiltoa pois?
Huomena laitan tämän treenaus-testiin... Tosin en muista kuitenkaan kertoa miten kesti, joten saatte todennäköisesti tyytyä tähän analyysiin :D
Tuotteen hinta: noin 17-18€ Prismassa.


KUIVASHAMPOO:
En ollut koskaan kuivashampoota kokeillut ja siksi tartuin tähän pieneen purkkiin kaupassa.
Eipä ainakaan jäisi litratolkulla kaappiin pölyttymään jos tuote olisi osoittautunut ihan huijaukseksi.
Hiukseni olivat todella kovasti pesun tarpeessa, mutta koska tiedän että joudun aamulla menemään suihkuun joka tapauksessa niin päätin piristää tätä yövuoroa ja olemusta kohentamalla hiuksia edes hieman muistuttamaan tavallista tallaajaa enemmän kuin Harry Potter Leffojen Kalkarosta...
Suomeksi: Olin siis ihan hillitön rasvatukka ennen tuotteen testaamista. Todellinen Hardcore-testaus siis.

Suihkuttelin ainetta reippaasti hiuksiini ja tuoksu on ihan kiva, raikas, sitrusmainen ehkä?
Ja kappas. Todellakin sain pelastettua liimalettini kohtuullisen siistin näköiseksi.
Tälläisellä ohuella hiuslaadulla ei kuitenkaan ihan auki ilennyt tukkaa jättää, ihan NIIIIIN puhtaakse se ei sentään ilman pesua tule.
Mutta tuote poisti klimppiintymisen ja "päätä myöden roikkumisen". Hyvin pystyin sen jälkeen tupeeraamaan tukkaa ja laittamaan sen kiinni kohtuullisen kuohkean näköisenä.

TÄMÄ TULEE OLEMAAN PELASTAJANI siinä vaiheessa kun makaan sohvalla kyllästyneenä ja vetkutan suihkuun menoa... Koska just sillon soi aina puhelin ja joku houkuttelee johonkin.
Ei muuta kun Biozellit tukkaan ja elli baanalle.
Tuotteen hinta noin 4€ Prismassa.

LUOMIVÄRI:
En vielä ihan päässyt sinuiksi tämän kanssa. Väri ei erotu juurikaan omasta luonnollisesta sävystäni. Toimisi siis jollakin ruksekttuneemmalla ehkä kivemmin?
Mutta ihan hyvä perussävy ja lei moitittavaa.
testailu jatkuu.
Tuoteen hinta noin 7€ Prismassa.




Ostin myös samalla reissulla tuollaisen Oil Of Aloe kuorintavoiteen kasvoille ja keholle.
Olen saman sarjan meikinpoistoliinoihin ihastunut. Ovat todella halpoja ja näinkin herkkäihoinen kuin minä on niitä pystynyt käyttämään oikein hyvin.
Kuorintavoide olisi voinut sisältää minun makuuni hieman enemmän niitä kuorivia rakeita. Vähän tulee tunne että tätä pitää laittaa oikeen reilusti naamaan ennenkuin on kuorivia juttuja tarpeeksi...hmm...
Mutta ei tuoksu millekään ja ei ärsyttänyt ihoa.
Täytyy koeajaa tämä suihkussa kun voi paremmin "läärätä" tuotteen kanssa kuin lavuaarin päällä.
Iho tuntui ihan mukavan sileältä kuorinnan jälkeen.
Hinta-laatu suhde siis ERITTÄIN kohdallaa, hinta on meinaan hävyttömä halpa.
Tuotteen hinta: 1€ Tarjoustalossa

Ihan kivat ostokset siis!
en ole mihinkään pettynyt!
Ja heeeei. Ihana rakas työkamu totesi. "Kuinkas sä noin nättinä tulet yövuoroon" :) oi.
Vallankin tukka sai kehuja kun kerroin kuivashampoosta. kuulemma kiiltää??? (toivottavasti ei rasvasta. haha)

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

toi kuivashampooon kyllä kiva keksintö. Uusi tapahan on käyttää sitä ryhdistämään kampausta jo siinä vaiheessa, kun kampaus tehdään. Siiinä missä aiemmin tyveen laitettiin esim vahaa, niin nykyään suhautetaan "hiuspuuteria", joka pitää sitä hiusta ryhdissä ja samalla imee rasvaa itseensä. Tuolla reseptillä sunnuntai-aamuna laitetut lyhyet hiukset näyttivät ihan siedettäviltä vielä keskiviikkona...

Poison Ivy kirjoitti...

Hei wau :)
Mä oon oikeesti aika pihalla kaikista tollasista jutuista joten tää oli oikeesti hyvä tieto! KIITOS.
Mulla itelläni on tosi liukkaat hiukset puhtaana joten vois siihenkin auttaa et sais vähän pitoa tukkaan :)