
..step two. twostep.
Murheenkryyni koko tanssi, tuo Twosteppi, etten sanoisi ihan suoraan.
(Tässä kohtaa takaraivosta kuuluu valmentajan äänellä, "ei kun mukavan haastava tanssi"...)
No, juu. Oli asenne sitten mikä hyvänsä kulloinkin vallitsevalla hetkellä, niin eipä tuo tanssilaji ainakaan liian lällyä ole meikäläiselle.
Eli Twosteppiä tanssitaan yleensä 4/4 tahtiseen musiikkiin ja sen perusaskeleet ovat rytmiltään qvick, qvick, slow. slow. (eli nopea. nopea, hidas, hidas). Ja voin kertoo et siinä on sit ihan haastetta kyllikseen näille jaloille.
Mä en tiedä mikä siinä onkin että ilman musiikkia pystyn jonkunverran jo hahmottamaan että miten ne askeleet menee millonkin, mut heti kun pamahtaa musat päälle niin lähtee sen sortin hörhellys ja pörhellys päälle ja meitsi vääntää sen seitsemän pyörähdystä ja käännöstä vaikka pitäs muistaa välillä edetä ihan rauhallisestikin...
Rytmitajuttomuus iskee ja pahasti.
Mut hei empähään oo hidas ja kankea vaikka pläski olenkii :D positiivista!
No juu.
Oltiin tänään tuon kanssa-noviisi-neitokaisen Jonnan kanssa treenailemassa ja saatiin tuolta meidän nuorelta mieheltä jeesiä pörhellyksiimme. J
okseenkin on nyt sellanen olo että jotain aukesi kyllä.
Oon ensinnäkin luullut että meidän kisarutiinissa on ihan hulluna poikkeamista perusrytmeistä, mutta eihän niitä niin kovin olekaan.
Nyt on kova motivaatio että pitäis päästä meneen lisää ja lisää että tää syntymäisillään oleva oivallus pääsisi oikeuksiinsa!
Mut sellainen varovainen hyvä fiilis kyllä tuli että josko tää meniskin työnteon kautta kaaliin eikä oliskaan mikään täysin mahdoton yhtälö.
Sellainen pieni päähänpinttymä olis että haluaisin oppia tuon tanssin handlaamaan ennenkuin pro-am parteerimme Englannin maalta tulee tammikuun alussa Suomeen opettamaan meitä oppilaitaan. Ja siis myöskin kiva ois päästä jotain valmiimpaa näyttämään myös tuolla mun "omalle valmentajalle" joka kotiutuu tammikuun lopulla.
Saas kattoo nyt!
Mutta jokatapauksessa en aio tätä tanssisalin joulutaukoa vaan maata...
no, no. no!
nyt on hyvää aikaa just painaa ja treenata ite rauhassa niin sit taas kun valmennusjoukot on saapuvilla voi alkaa työstään uutta tansseihin!
Onhan se aika yksinäistä puurtaa useampi viikko ilman ohjausta, mutta onneksi tuota peritanssi hommaa pääsee ainakin ystäväisten kanssa treenaan koska oishan se aika hankalaa yksin suhata paritansseja :)
Viime kilpailuissa sain noista pro-am paritansseista arvioiksi Twostep S (silver), Cha Cha G (Gold) ja West Coast Swing G.
Arvostelut meidän oraanisaation alaisissa kisoissa siis ovat:
B (Bronze) -> taidot vielä vaatimattomat
S (Silver) -> taidot kehittymässä, jatka työntekoa
G (Gold) -> Taidot keskitasoa
GH (Gold Honored) -> Erittäin hyvä
GG (Gold Graduate) -> taidot niin (todella) hyvät että tanssija on valmis siirtymään seuraavaan haastavampaan divariin.
Eli kun useammasta tanssista alkaa tulla arvioksi noita GH:ta ja GG:tä on aika siirtyä kilpailemaan haastavmapaan divariin (eli tasosarjaan, alkeista noviisiin, noviisista keskitasoon jne.)

J ja J chachan kimpussa. :) on ne ihania ystäväisiä molemmat!
Tuollaista keskitasn puurtamista ollut.
Mulla on menossa nyt toinen kilpailuvuosi noviisi-tasolla, joten nyt vasta sitä kehittymistä toivottavasti tapahtuukin kun alkaa olla uudet vanhoja rutiineja haastavammat tutumpia ja oppii kokoajan uutta.
Harppauksen alkeista noviisiin koin yllättävänkin isona.
Alkeis-sarjassa rutiinit olivat helpot ja hyvin perusasioista koostuvat, nyt alkaa olla vauhtia ja muistettavaa paljon enemmän.
Vallankin tuo Twostep sisältää tosi paljon pyörityksiä ja melkoisesti enemmän kaikkea muuta kuin kävelyä jota alkeisrutiinit olivat.
On siis ollut meikä mamma hieman ihmeissään mihin joutui.
Tänään ehdittiin käydä myös hetken aikaa Cha Cha:n kuvioita läpi.
Se onkin mulle selvempää kun twostep, mutta ei sekään vielä mitenkään täydellisesti mene.
Mutta tykkään siitä ihan sikana. Saa olla nainen ja pistää flirtaten ihan täysillä vallankin kisatilanteessa. oioi.
Mutta sellasta tänään mielessä.
Ja tähän loppuun videoata siitä miltä sen twostepin PITÄIS näyttää:
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti