Noh. Tässäpä sitten läpileikkausta vapusta kuvien kera.
Paljoo en kameran kanssa tällä kertaa heilunu, mutta jotain sentään.
Eli oltiin tuolla yhdellä paikallisista jenkkiauto-talleista, elikkäs Amiraali-tallille ja sinne oli toivottu ihmisiä saapuvaksi yhdeksäksi kun luvassa oli joku pikku yllätys.
No joo, ei se mikään kovin pieni yllätys ollu.
Eräs ystäväisistämme joka työkseen noiden kotimaisten huippu-bändien kanssa reissaa oli järkännyt yhden yhteistyökamppaninsa soittamaan.
Ei sen enempää, eikä vähempää kuin:

STURM UND STRANG!
Olipahan vaan kiva nähdä tääkin bändi livenä vaikka ei oo kyllä pätkääkään "mun tyylistä musaa", mutta oliphan taas mitä ihmertellä. Ja pojat soitti kuiteskin aika kauan, tunnin!
Eli oli kyllä melkoinen ylläri!
Ja pitihän tädin tunkea fanikuvaan. Vaikka en ees ollu varma onko noi ees se bändi vai jotain random pojuja...olin hieman "simoissani" :)

Hetken aikaa ehdittiin kuunnella myös Flattop Rocketsia,

mutta sitten isännällä alkoi uni voittaa siihen malliin että päätettiin lähteä nukkumaan. Edelleen jäi k.o. bändin erittäin mielenkiintoinen versio Briannan (vai mikä helveti Brihanna se nyt on? se sellanen joku eukko?) Umbrellasta kuulematta, mutta ehkä joskus sitten :) Hyvää kuulemma kannattaa odottaa. Niin isot pojat sanoo.
Mutta oli mukava vappu. Eikä ollu edes krapulaa vaan käytiin sit 1 päivä chillailemassa porukoilla. Syötiin itsemme halkeamispisteeseen. Äiti ja isä oli laittanu iiiihania sfkoja. mm. savukalaa, voileipä kakkua jne. Kaikkee mahdollista. Mikäs siinä oli pyhää viettää istuen auringossa ja pari lasi skumppaa kiskoen.
Lilli-kissa makas mieluummin perunamaalla :)

Jeps.
Eilen sitten koitti se päivä mitä olin niiiiiin intona odottanu.
Tosiaan parisen viikkoa sitten sain viestiä et pitää olla valmiudessa lähteen hesaan 2.5. No mikäs siinä. Jännittää alkoi heti. :D
Eksyin kyllä bluegrass-foorumille tossa etsiessäni yhtä bändiä ja sieltä huomasin että aivan loistavan mahtavan karismaattinen Tom Russell sattuu samana päivänä keikkaileen Hesassa kun ollaan sinne suuntaamassa... Pieni toivonkipinä heräs et jos se sitten sattuisi olemaan se mihin ollaan menossa. Kun teidän et Tiina on ihan jättikuva Tomppa-fani.
En kyllä uskonu et olis se konsertti koska liput sinne oli hmm... kalliit! (siis ei suhteessa, mut tolleen vaan lahjaksi ostettuna!).
En oo yhtään tottunu tälläseen et MULLE joku haluu tehdä yllärin tai antaa lahjoja tms. Yleensä tykkään ite olla se joka keksii juttuja. Mutta kyllä teki toooosi kivan mielen ja olon tällänen huomiointi!
No autoon päästettäsni iskettiin heti avattu Mansikka-skumppa pullo käteen! Sekin vielä!!!! Käytiin matkalla Riikkaa ja muksuja moikkamassa (ja noukkimassa yhdet kajarit kyytiin), on ne vaan niiin suloisia! (siis Riikka ja lapset, ei niinkään kajarit.)
No sit hell-sink-iin ja ekana syömään Ravintola Loiste-nimiseen paikkaan. Rautatie assan lähellä Vaakunan yläkerrassa vaatimottomasti kymmenennessä kerroksessa. Harmi ettei ollut ikkuna-pöytiä vapaana, mutta ruoka ainakin oli hyvää!! Ihana hieman retro-henkinen paikka!
Hyvä ruoka, loustav seura, nousuhumala ja muutenkin fiilis niiiiin paras!
No siitä sitten kohti Gloriaa ja olihan se sitten se TOM RUSSELL kuten olin salaa toivonut. Veti aika sanottomaksi kyllä. Ihan sukomaton mies, ääni ja karisma.
Mies laulu ja kitara (+ toinen kitaristi joka välillä soitti myös banjoa). Tyylilajina siis folk ja tex-mex vaikutteinen country. Fiilistely-musaa niin parhaimmillaan. Koskettavia tarinoita ja se ÄÄNI! Käsittämätön.

Oon tänäänkin vielä ihan pysäkilla ja fiilistelly Tomppaa levyltäkin... Olipahan vaan mieleen painuva ilta. todellakin! Kiitollisuus on kyllä huipussaan!
5 kommenttia:
Huh, olihan sitten yllätyksiä kerrakseen siulla koko vapun ajan. :)
Joo niin oli! oon vieläkin ihan fiiliksissä. pakko päästö huomena heti kertaamaan näitä juttuja kaffee kupin ääreen :)
Heips!
Laukku tuli tänään perille! Ja sopii niiiiin hyvin yhden mun kellohameen kanssa! Ihanaa! Aurinkoista kesää sinulle! Käyn täällä aina kurkkimassa sun kuulumisia :)
Mahtavaa Johanna!
Itekin tykkäsin siitä laukusta mutta se oli liian pieni mun roina määrälle :)
Kiva kuulla et tuli perille!
Onhan tuo aika pieni mutta kyllä sinne mahtuu tarpeelliset tavarat kun lähtee cruisailee :)
Lähetä kommentti