No juuh nuppuset.
Vietin tosiaan kaksi päivää tuolla paikallisessa koulutuskeskuksessa, opiskellen sitä TunteVa-hoitaja koulutustani.
Ja koska kyseisessä koulussa on paljon nuoria naisia (tai siis yleensäkin naisia) niin pääsin taas lempiaiheeseeni jota päässäni pohtia. eli "ei mun nuaruudessani!".
Nyt siellä joku jo hymähtää, et taas se on suppee ja takakiree ja alkaa paasata nykyteinien huonommuudesta suhteessa 1900-luvun lopun teineihin.
NÖÖÖYYY.
Päinvastoin.
Musta oli ihana huomata kuinka nykynuoriso (siis otantantana tää yksi koulu ja kaksi koulupäivää) näyttää pukeutuvan melkoisen rohkeasti. Kokoon ja näköön ja muihin seikkoihin takertumatta.
Tokihan tietty suuri osa pukeutuu hyvinkin samalla lailla keskenään, mutta jotenkin kiva kun tyyli on paljon räväkämpi kun vielä tossa 2000 luvun alussa kun ite samassa laitoksessa opiskelin.
Meidän aikana kai sitten oli jotenkin muotia (tai yleinen tapa) verhoutua huppareihin ja farkkuihin... Kouluun mennessä ei musta mitenkään kauheemmin juurikaan kukaan panostanut? Vai muistanko vaan väärin?
Nyt oli korkeita korkoja, asuteita, laukkuja jne.
En sano että ois mitään vikaa pukeutua farkkuihin ja huppariin. Niihin sonnustaudun itekin ihan liian usein ja onhan ne ihan mukavat ja rennot varusteet. Mutta silmää kyllä miellyttää jokainen massasta poikkeeva yksilö vielä enemmän.
Oli sitten tyyli mikä vaan (kunhan nyt silleen kutakuinkin hyvän maun ja järjen rajoissa... tai riippuen aina tietty missä ympäristössä ollaan!)
Joo. Oli ilo silmälle katsella tyylikkäitä tyttöjä. Ja toki siellä joukossa oli poikiakin jotka pukeutuvat massasta poiketen. Mutta kun kyseessä oli sosiaali-alan oppilaitos niin enemmistö ON tyttöjä.
Että sellasta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti