9/19/2010

Oman elämänsä prinsessa.



Kotiuduin juuri leffailu ja syöminkireissulta. Olipahan kivan kiva tapa viettää sunnuntaita!
Käytiin ystäväni kanssa tsiikaamassa tuo uusi kotimainen elokuva, Prinsessa.
Leffahan siis perustuu tosi tapahtumiin ja kertoo "kellokosken Prinsessasta" eli Anna Lappalaisesta joka vietti suuren osan elämäänsä mielisairaalassa, kuvitellen olleensa Englantilaista syntyperää oleva prinsessa.

Ammatillisesti ja tunnepuolella erittäin koskettava elokuva, kyyneleet nosti silmiin moneen otteeseen. Ja olen kyllä tyytyväinen siitä että psykiatrinen hoito on insuliinshokkien, sähköshokkien ja lobotomia-leikkausten ajoista kehittynyt.

Tässä leffassa tuodaan iahanasti esiin ystävyyden, rakkauden, inhimillisyyden ja hyväksynnän arvo. Katja Kukkola on ihan käsittämättömän hyvä hieman rosoisena, mutta aivan hurmaavana psyykkisesti sairaana naisena. Mutta kuitenkin ainakin mun mielestä "Kellokosken Prinsessa" on saattanut hyvinkin olla melkein prinsessa Dianan veroinen "sydänten prinsessa".

oon kyllä tosi vaikuttunut leffasta ja suosittelen jokaisen haastamaan itsensä ja menemään katsomaan sen. Oli sitten oma käsitys mielen sairauksista mikä tahansa.

Ja omalla kohdalla ison iso plussa elokuvalle oli sen sijoittuminen mun lempi aikakauteen. 40-50 luvuille suurimmalta osin. Ah. Vaatteet, kampaukset, autot, kaikki rekvisiitta! <3 IN LÖÖÖÖV!
http://www.prinsessaelokuva.fi/
-> tuolta löytyy mm., traileri leffasta.





Leffan jälkeen sunnuntai illan hemmottelu jatkui Pancho Villan jättikokoisella possun pihvillä ja isolla kasalla ihania meheviä kasviksia! Ainoa missä annoin ruokavaliollisesti periksi oli jälkiruoaksi tilaamani vaniljajäätelö... ah, miten voikin jäde maistua niiiiin hyvältä ja järjettömän makealta. aaah! Hyvällä omalla tunnolla sallin kyllä tän poikeaman itselleni. Hassua miten jo 2 jäde pallon syöminen oli ihan "urakka", jopa tälläiselle "puoli litraa ei tunnu missään"- naiselle. karppaus siis todellakin toimii hyvin makean himon hillitsijänä ja annoskokojen suhteuttajana! <3

Mukavan kukava sunnuntai ja hyvät mieltä puhdistvat keskustelut elämästä ja tavoitteista. ja tietty vähän juoruiluakin :D hahah. en mä mikään pyhimu sole.

Ei kommentteja: